תקנות ציוד מגן אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

 

תקנות ציוד מגן אישיעקב ריבוי של תאונות עבודה, אשר גבו את חייהם של עובדים בתחומי עבודה בגובה, חוקק חוק בשנת 1997, בשם חוק ציוד אישי.

חוק זה מחייב כל עובד, העובד בעבודות גובה, להשתמש, על פי חוק בציוד מגן מיוחד, המותאם בדיוק לעבודה שהוא עובד בה.

מעבר לרכישה של ציוד כזה, לעובד חשוב שהעובד ידע להתאים ולהשתמש בציוד זה כיאות, לכן על בעל החברה או המעסיק, ועל העובד עצמו כמובן, לוודא שהוא עומד בתקנות אלו.

במאמר זה נגדיר את מהן תקנות ציוד מגן אישי? למה צריך את ציוד המגן ודוגמאות לציון מגן, שכזה לפי סוגי עבודות בגובה נפוצות?

 

תקנות ציוד מגן אישי הגדרה

תקנות ציוד מגן אישי זהו חוק, שחוקק בשנת 1968, ותוקן מאז כמה וכמה פעמים, וכך כולל: פרטים על הגדרות מונחים, קיום ההוראות על ידי מעבידים ועל ידי תקנות, קיום ההוראות בבניה, קיום ההוראות בבנייה לא תעשייתית, הספקת ציוד מגן לעיניים, כובע מגן, נעלי בטיחות, כפפות מגן, ועוד.

 

למה צריך את ציוד מגן אישי?

רבים שואלים את עצמם למה העובד צריך את ציוד המגן האישי? ובעיקר למה יש צורך בתקנת המחייבות האלו? מה הסכנות אליהם העובדים חשופים?

 

 

סוגי הסיכון

חשוב להדגיש כי קיימים מגוון רחב של סיכונים, למשל יש עבודות שאין בהם סיכונים מיותרים או שיש בהן סכנה אמיתית, כמו כן ניתן לציין כי ישנן עבודות, אשר כוללות מגוון רחב של סוגי סיכונים.

חשיפה לקרני שמש, חשיפה אולטרה סגולה

בעבודות מסוימות עובדים רבים נחשפים לקרינה סגולה, הן ממכשירים שונים, בצורה אקראית, וכן בדרך קבע, כמו למשל: עובדי בניין, עובדי כבישים, חקלאות, עובדי , ועוד מגוון רחב של עובדים נוספים.

חשיפה לאבק מזיק
עור האדם הוא מאד רגיש, וניתן עובדים אלו חייבים ללבוש ציוד מגן, אשר יגן על גופם מהקרינה המסוכנת. ציוד זה כולל לבוש מלא, מכנסיים ארוכים, חולצות ארוכות, וכן כובע רחב שוליים, וכן יש למרוח את חלקים  החשופים בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה.

לראות כי הוא חשוף למגוון רחב של חלקי אבק, העלולים לחדור לשכבת העור. קיימים מגוון רחב של סוגי אבק שונים חלקם מזיקים יותר, וחלקם מזיקים פחות, שהעובדים נחשפים אליו בסביבת העבודה, וכן במקומות שונים אחרים.

חשיפה לקרינה אינפרה אדום

קרינה אינפרה אדומה נוצרת ממגוון רחב של סיבו, כמו ריתוך, תנורי התכה. יש לומר כי הפגיעה הזאת היא מאד מסוכנת, העלולה לגרום למגוון רחב של בעיות שונות, שכן קרינה זו גורמת לחימום יתר של האזורים השונים, ולכן על מנת למנוע זאת משתמשים בסינרי אבק, כפפות מתאימות, כיסויי נעליים, כובע מעור.

חשיפה לתנאי חום או קור קיצוניים

עובדים רבים חשופים מהעבודה לתנאי חום או קור קיצוניים, וכך הם מגינים על עצמם:

  • הגנה מתנאי חום קיצוניים

כאשר מדובר על הגנה מתנאי חום קיצוניים, חשוב מאד לוודא כי האדם מוגן היטב לובש מכנסיים ארוכים, חולצה ארכה, וכן כובע רחב שוליים עם מגן לצוואר, בנוסף לכך עליו למרוח היטב את העור שלו בחומר בעל מקדם הגנה גבוה.

  • תנאי קור קיצוניים

יש לוודא כי הוא לובש חליפת שלג או בגדים תרמיים מותאמים למצב, כמו כן עליו לכסות את כל האיברים החשופים במגוון של שכבות חמות.

החשיבות של בגדים מתאימים היא גבוהה מאד ללא בגדים מתאימים וציוד מתאים עלולים להגיע לאסונות כבדים המטרה של תקנות אלו למנוע זאת.

 

הדרכת בטיחות

מה היה לנו בכתבה:

מחירון עבודות סנפלינג

סוג העבודה תיאור עבודה + הערות טווח מחירים ליום עבודה/בניין לפי קומות הערות הקשורות למחיר
מחיר ביצוע עבודות תחזוקה כלליות בגובה עבודות כמו למשל ניקיון חלונות בגובה, חיזוק מערכת איטום, תיקון או החלפה של מרזבים ועוד… 2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תוספת איש צוות לעבודות תחזוקה כלליות בגובהלעתים על פי החוק, נדרש להוסיף איש צוות כאשר המחיר נקבע לפי שעה או לפי יום עבודה. 600-800 ש“ח ליום עבודה.
מחיר הרחקת יונים מבנים עד 10 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 2,800-5,000 לבניין של 6-10 קומות.
מחיר הרחקת יונים לגורדי שחקים מבנים עד 16 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 1,400-3,000 עבור יום עבודה. העלות להרחקת יונים משתנה ומחושבת לפי מ“ר רשת קבועה בשילוב המחיר לעבודות סנפלינג בגובה.
מחיר התקנת מרזבים למבנים עד 10 קומות העבודה כוללת תהליך איטום של מרזב ישן קיים, פתיחת סתימות, תיקון חורים, התקנה של סלים וחידוש מרזב. 8,000-12,000 ש“ח
מחיר ניקוי חלונות באמצעות סנפלינג או שטיפה של החזית העבודה מתבצעת באמצעות לחץ מים גבוה עם מכשיר המכונה גרניק.2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תיקונים של טיח במשטח מיוחדהעבודה כוללת סיתות של טיח רופף, הכנת והוספת שליכט שחור. 130-180 ש“ח למ“רעבור משטחים שאינם מישוריים, המחיר עולה בהתאמה.
מחיר מריחה של שפכטל מעל קירות.העבודה מתבצעת על קירות בטון או קירות טיח עם שפכטל אקרילי80-100 ש“ח למ“רהמחיר מתייחס ליישום של שתי שכבות ותהליך החלקה.
מחיר עבור חיזוק אריחי שיש או עיגון שלהם העבודה מתבצעת לפי מפרט. נדרש מהנדס לביצוע ההליך. מחיר המהנדס לא כלול בעלות הפרויקט. 120-180 ש“ח למ“רהמחיר תלוי בשיטה שבה מעגנים או מדביקים את האריחים. המחיר עולה בהתאם למספר העוגנים הנדרשים לחיזוק.
מחיר להשלמה של לוחות אבן החסרים בבנייןהתהליך כולל קידוח של האריחים וקידוח התשתית של הבטון, הוספת דיבלים, ברגים לעיגון, חיזוק, הסתרה וכדומה. 3,800-8,000 ש“ח לחיזוק של עד 40 ברגים.
מחיר עבודות הקשור להשלמה/החלפה של לוחות אבן •   השלמת לוחות אבן באופן נקודתי עד 40 ס“מ
•  החלפת לוחות אבן או לוחות שיש פגועים כולל פירוק ועיגון מחדש
•   מילוי או חידוש של מישקים בין האריחים ומעל החזיתות - שימוש ברובה
•   מילוי ואיטום של פוגות בין האריחים עם תערובת סמנטית
•   חידוש ואיטום הפוגות בין האריחים עם דבק פוליאורתני

170-250 ש“ח עבור יחידה או 40-80 ש“ח עבור מ“רהמחיר משתנה בהתאם לסוג העבודה, כמות הלוחות שיש להשלים או לתקן, סוג החומרים שבוחרים וכדומה
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע אקרילי- העבודה כוללת יישום מריחת שכבת היסוד בתהליך מריחה או התזה30-50 ש“ח למ“ר
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע גמיש - העבודה מתבצעת מעל טיח או מעל בטון חשוף בתהליך מריחה או התזה50-70 ש“ח למ“ר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

חברת אוקטיפוס מיט״ר - מרכז ההכשרה המתקדם להכשרת עובדי גובה בתקן ישראלי בינלאומי
 קורס עבודה בגובה אצלכם באתר החברה או במרכז ההכשרה המתקדם בישראל?

עבודה בגובה טומנת בחובה סיכונים רבים, ועל כן קיימת חשיבות עליונה להסדרת נושא זה באמצעות תקנות בטיחות מחמירות. בישראל, חוק "עבודה בגובה" ותקנותיו נועדו להבטיח את שלום העובדים ולמנוע תאונות עבודה קשות ואף קטלניות.

קרא עוד »
קבלנים בחריש

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בחריש? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בעומר

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בעומר? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בתל-אביב

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בתל-אביב? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים ביפו

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים ביפו? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בקריות

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בקריות? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בשוהם

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בשוהם? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בגני תקווה

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בגני תקווה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם

קרא עוד »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!