תיקון וניקוי מרזבים בגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

תיקון וניקוי מרזבים בגובהתפקידו של המרזב הוא להוליך את המים שמתנקזים בחלקים העליונים של המבנה אל פני הקרקע ולמנוע מהם לחלחל ולהיספג בקירות הבניין.

החשיבות של תיקון מרזבים בגובה

מרזב שאינו פועל באופן תקין, נסדק או נסתם, יגרום נזק למבנה, וברוב המקרים אנו מבחינים בבעיה רק כאשר קיימת חסימה או סתימה ובעיקר כאשר מדובר על מרזב שמותקן בגובה – הבעיה תצוף רק אחרי שנגרם נזק למבנה.

לכן, חשוב מאוד שמרזבים בבתים פרטיים ובבניינים יעברו ביקורת אחת לעונה, כדי לוודא כי הם אכן מוליכים מים ובמידה ולא, חשוב כי תזמינו בעלי מקצוע המורשים לבצע תיקון מרזבים בגובה.

מה אנחנו מציעים לכם?

חברתנו מציעה ללקוחות שירות בדיקה ותחזוקת מרזבים בכל גובה ובכל מצב, החלפה או התקנת מרזבים ואיתור מרזבים סדוקים.

חברתנו עובדת על פי כל הנהלים הנדרשים בתחום, עליכם לדעת שעבודה בגובה היא עבודה המצריכה רישיון. שכן מדובר במשימה שעלולה לסכן את העובדים. לנו יש את הרישיונות הנדרשים ואנחנו מבצעים את כל העבודות בצורה בטוחה ונכונה במיוחד.

נשמח לספק גם לכם את העבודה הנדרשת. את המשימה נבצע עבורכם במקצועיות רבה. אצלנו כל העובדים הם אנשי מקצוע מיומנים במיוחד. אנחנו בקיאים בכל סוגי העבודות ויש לנו את היכולת לבצע כל משימה בגובה.

בין אם מדובר על התקנות שונות ובין אם יש לכם צורך לבצע תיקון מרזבים בגובה, תיקון חלונות או כל אלמנט אחר בגובה – אנחנו הכתובת שלכם לביצוע עבודות שיקום ושיפוץ בגובה.

אנו פועלים בתחום עבודות הגובה כבר מספר שנים ובעלי ניסיון בעבודות גלישה מהבניינים הגבוהים בישראל. ברשותנו כל הציוד לעבודה בגובה, כולל מנופים, ציוד הרמה ופיגומים להתקנה קלה וכל אנשי הצוות שלנו הנם גולשים מיומנים, בעלי רישיון גלישה כחוק ועוברים הכשרות ורענוני בטיחות במהלך השנה.

 

כאשר אנחנו מגיעים לאתר מתקבלת החלטה משותפת עם המזמין  כיצד תבוצע העבודה ובאלו אמצעיםעבודה בגובה יכולה להתבצע בעזרת ציוד מכני, קרי מנופים ובמות הרמה ויכולה גם להתבצע בעזרת חבלי סנפלינג – הכל בהתאם לתנאי השטח ואופי העבודה המבוקשת.

קצת מידע על מרזבים

קיימים מספר סוגי מרזבים

מרזב חיצוני

בדרך כלל עשוי מ – PVC שהוא חומר חזק ועמיד ואכן, מרזבים אלו בעלי תוחלת חיים ארוכה מאוד. מרזב חיצוני יורד מהגג לפני הקרקע על החלק החיצוני של הבניין והטיפול בו פשוט יחסית אלא אם כן הוא נמצא בגובה וקיימת חסימה רצינית שמחייבת הגעה לנקודה מסויימת.

מרזב פנימי

מרזב נסתר שנמצא בתוך הקיר ויורד מהגג לפני הקרקע. טיפול במרזב כזה מחייב עבודה עם לחצי אוויר ומים על מנת לבצע ניקוזים. לעיתים מרזבים אלו נסדקים ומחדירים מים למבנה והדבר דומה מאוד לרטיבות חיצונית. על כן חשוב לעבוד עם ציוד לאיתור נזילות ולשלול מקרה של סדק

מרזב קולטן

מרזב הסובב גג רעפים ומנקז את המים מהשיפועים בתחתית הגג. קולטן תקול עלול להציף את גג הרעפים ואת תקרת הרביץ שקיימת מתחתיו.

מרזב הוא לכאורה אחד המכלולים הפשוטים והטריוויאליים ביותר בכל מבנה – צינור ארוך שפתחו האחד בגג המבנה ופתחו השני קרוב לקרקע, כל תפקידו לנקז מים מהגג ולהוביל אותם מטה אל הקרקע בכדי למנוע הצטברות מים על גבי הגג. אבל מה קורה כשהמרזב לא ממלא את תפקידו כראוי? איך מתקנים מכלול פשוט אמנם, אבל כזה שמשתרע לכל אורכו של הבניין, מגובה הקרקע ועד גובה של 4, 5, 10 או 20 קומות? אז מהן התקלות שיכולות להתעורר סביב תפקודו של המרזב? מה הופך את התהליך של תיקון מרזבים לתהליך כל כך מורכב? איך מבצעים את התיקון הזה על אף המורכבות שלו? עד כמה אתם יכולים לצפות לתיקון שעלותו יכולה להיות יקרה יותר מבניית המרזב מלכתחילה? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות הבאות המומחים של המרכז לעבודות סנפלינג.

 

מהן התקלות שיכולות להתעורר בתפקודו של המרזב?

ובכן, במתקן שכל ייעודו הוא להוביל מים מהגג אל הקרקע, תקלה בתפקודו של המרזב יכולה לבוא לידי ביטוי אך ורק בכך שהמים פשוט

תיקון מרזבים
צילום freepik

לא מתפנים דרך המרזב אל הקרקע. תקלה זו יכולה לנבוע משחיקה של חומר מסביב לפתח המרזב באופן שגורם לפתח המרזב להתרומם מעט מעל פני רצפת הגג, מה שלא מאפשר את פינוי המים בצורה מלאה, אבל במרבית המקרים מדובר בסתימה שבמקרה הטוב מתרחשת בפתח המרזב בגג ובמקרה הפחות טוב מתרחשת היכן שהוא לאורך המרזב, לעיתים בנקודה רחוקה מאוד מכל אחד מהפתחים, העליון או התחתון.

יחד עם זאת, על אף שזוהי לכאורה הבעיה היחידה האפשרית בתפקוד מרזב, תיקון מרזבים הוא שירות שמוזמן פעמים רבות על אף שמבחינה תפקודית המרזב מתפקד היטב. המדובר למעשה במקרה שבו בתוך המרזב נוצר סדק או שבר, או אולי אפילו מספר סדקים או שברים לאורכו, באופן שמאפשר למים הזורמים דרכו לחדור אל תוך קיר הבטון שבתוכו הוא מורכב (במקרה שמדובר במרזב פנימי) או להתפרץ מנקודות שונות לאורך המרזב ופשוט להתפשט על הסביבה כולה, לרוב כשהם מלוכלכים למדי. במקרים אלה, המטרה התפקודית של המרזב אמנם מקבלת מענה מלא והמים אכן מפונים מהגג, אך תהליך הפינוי עצמו הוא זה שיוצר נזק וגם את המקרה זה צריך איכשהו לתקן במסגרת שירות תיקון מרזבים.

 

מהם האתגרים המרכזיים בתהליך של תיקון מרזבים?

תיקון מרזבים הוא תהליך שבראש ובראשונה דורש שלב של איתור התקלה ואפיון שלה. בסופו של דבר אנחנו יודעים מה הבעיה שנוצרת תיקון מרזבים חיצוניים או פנימיים בתפקוד המרזב או בתהליך הפינוי של המים, אבל אנחנו לא ממש יודעים מהי התקלה הספציפית שגורמת לכך, מהם המאפיינים שלה ומהו המיקום המדויק שלה בתוך המרזב. פעמים רבות, תיקון המרזב מתאפשר על ידי החדרת צינור חצי קשיח אל תוך המרזב בניסיון לפנות סתימה שהצטברה בתוך המרזב ובזה מסתיים העניין. את התהליך הזה אפשר לבצע מפתח הגג ולפעמים גם מחלקו התחתון של המרזב מהקרקע. אלא שפעמים רבות הופך התהליך של תיקון מרזבים לתהליך מורכב מאוד, שלעיתים דורש גם החלפה של המרזב כולו.

במקרים שבהם מותקן בבניין מרזב פנימי, כלומר מרזב שעובר דרך הקיר החיצוני של הבניין, נהוג בדרך כלל לוודא שהמרזב פנוי ממים, לסתום אותו משני צידיו באמצעות בטון או מלט ולהפוך אותו לחומר דומם חסר חשיבות או תפקוד. במקומו, בונים מרזב חדש, חיצוני הנמתח לאורך קיר המבנה מהגג עד הקרקע, רק הפעם מבחוץ ולא בתוך הקיר. אם הלקוח בכל זאת מתעקש לשמור על המרזב עובר בתוך הקיר, יש לקחת בחשבון שמדובר בהליך תיקון מורכב מאוד שדורש חפירה אל תוך הקיר לאורך הבניין כולו, פינוי שאריות המרזב הישן, התקנת מרזב חדש ולבסוף סגירה של הקיר מחדש וזה בדיוק מה שמביא אותנו אל האתגר המרכזי בתהליך של תיקון מרזבים.

כל תהליך תיקון מרזבים המחייב גישה לנקודות שונות לאורך המרזב, דורש למעשה גישה ישירה אל כל חלקי המרזב, גם כאשר מדובר בחלק המרזב שקרוב לקרקע, וגם כאשר מדובר בחלק המרזב בנמצא בחלקו העליון של הבניין, לעיתים בגובה של עשרות קומות. במקרה כזה, נוצר אתגר של ממש סביב הצורך לבצע את כל העבודות הנדרשות לצורך תיקון מרזבים, רק במצב שבו העובד תלוי בין שמים וארץ. כשמחברים את האתגר הזה עם עבודה לתיקון או החלפה של מרזב פנימי, אפשר להבין איך הופך המכלול הפשוט והטריוויאלי הזה שנקרא מרזב, למכלול שתהליך התיקון שלו יכול להיות אחד המורכבים ביותר בכל בניין.

 

אז איך מתמודדים עם האתגר?

ובכן, הצורה המיושנת ביותר והכי פחות יעילה היא באמצעות הקמת פיגומי זקפים לאורך חזית הבניין שבה עובר המרזב, על מנת ליצור גישה מלאה לכל חלקי המרזב. שיטה יעילה מעט יותר היא באמצעות שימוש במרפסת תלויה אותה מעגנים בכבלי מתכת אל נקודות עיגון בגג ומנמיכים אותה לאורך המרזב כך שניתן לעבוד לאורכו ללא כל בעיה. יחד עם זאת, השיטה הטובה, היעילה, המהירה והזולה ביותר היום לביצוע תיקון מרזבים היא שיטת הסנפלינג. בשיטה זו, יכול העובד לגלוש על גבי חבל סנפלינג מראש הבניין ולבצע את כל פעולות התיקון הנדרשות לאורך המרזב בקלות ובצורה בטוחה לחלוטין. מנגנון הסנפלינג הוא פשוט הרבה יותר מזה של מרפסת תלויה ולבטח מהלוגיסטיקה המורכבת של בניית פיגומים. את כל הציוד הנדרש יכול העובד לשאת איתו באמצעות עזרים נלווים לאחיזת כלי עבודה ועל פי הצורך ניתן לשלוח גם שניים, שלושה או כמה עובדים שצריך, כל אחד גולש על חבל עצמאי משל עצמו, בכדי שיוכלו כולם לבצע את העבודה בצורה מהירה ויעילה.

למעשה, בשנים האחרונות נכנס הסנפלינג למגוון רחב של עבודות בתחום הבניין, עבודות שהמאפיין המרכזי של כולן הוא עבודה בגובה. בכלל זה, שיטת הסנפלינג משמשת היום כשיטה היעילה ביותר והפופולארית ביותר לניקוי חלונות בגורדי שחקים, צביעת חוץ של מבנים משותפים, תיקון מעטפת חוץ לרבות פגמי בטון וברזל, שיקום מבנים, שימור מבנים, חיזוק או החלפה של אריחי חיפוי וכדומה. כל הפעולות הללו דורשות למעשה תנועה חופשית לאורכה ולרוחבה של מעטפת החוץ של הבניין בכל מפלסי הגובה שלו והסנפלינג מספק למעשה את הפלטפורמה הנוחה ביותר, המהירה ביותר והזולה ביותר ליצירת הפלטפורמה הזאת ולביצוע משימות התיקון הנדרשות.

אם אתם חוששים מדליפת מים מהמרזב אל קירות המבנה באופן שיוצר רטיבות בדירות השונות לאורך המבנה, אם המרזב סתום לחלוטין ואינו מפנה את המים כנדרש מהגג או שהמרזב סדוק ושבור לאורכו באופן שגורם להתזת מים מגובה רב ואתם רוצים להזמין שירות תיקון מרזבים, המרכז לעבודות סנפלינג עומד לרשותכם עם צוות של גולשי סנפלינג מקצועיים שעברו תהליכי הכשרה מקצועיים במגוון רחב של עבודות חוץ בענף הבניין ובכלל זה גם תיקון מרזבים. המרכז לעבודות סנפלינג מבצע את כל סוגי עבודות התיקון למרזבים לרבות, שחרור סתימות במרזב, תיקונים נקודתיים לאורך המרזב, החלפת מרזב חיצוני או פנימי על כל הכרוך בכך וכן התקנה של מרזב תחליפי במקום המרזב התקול – הכל באמצעות גולשי הסנפלינג וכל הכלים המקצועיים הנדרשים לביצוע תיקון מרזבים.

שירות

אנחנו מספקים לכל לקוח שירות איכותי וטוב במיוחד. חשוב לנו לענות על הצורך ולהשביע את הרצון של הלקוח. לכן אנחנו קשובים ללקוח ומחפשים את הדרך לבצע את העבודה בצורה משביעת רצון.

במהלך ביצוע העבודה נשים דגש על בטיחות. כי חשוב לנו לשמור על הבטיחות של העובדים שלנו וכן על ביטחונם של העוברים והשבים. כך שאתם יכולים להיות רגועים כאשר אתם פונים אלינו. אנחנו פועלים על פי התקנים ולא מסכנים את עצמנו או את הסביבה.

מבררים על חברות לביצוע עבודות בגובה? אנחנו הכתובת שלכם. פנו אלינו בשביל להזמין כל עבודה שאתם צריכים בגובה. התקנות או תיקונים, ניקיונות או החלפות – כי אנחנו כאן בשבילכםאנחנו נוכל לבצע עבורכם את העבודה בשלמות.

מה היה לנו בכתבה:

מחירון עבודות סנפלינג

סוג העבודה תיאור עבודה + הערות טווח מחירים ליום עבודה/בניין לפי קומות הערות הקשורות למחיר
מחיר ביצוע עבודות תחזוקה כלליות בגובה עבודות כמו למשל ניקיון חלונות בגובה, חיזוק מערכת איטום, תיקון או החלפה של מרזבים ועוד… 2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תוספת איש צוות לעבודות תחזוקה כלליות בגובהלעתים על פי החוק, נדרש להוסיף איש צוות כאשר המחיר נקבע לפי שעה או לפי יום עבודה. 600-800 ש“ח ליום עבודה.
מחיר הרחקת יונים מבנים עד 10 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 2,800-5,000 לבניין של 6-10 קומות.
מחיר הרחקת יונים לגורדי שחקים מבנים עד 16 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 1,400-3,000 עבור יום עבודה. העלות להרחקת יונים משתנה ומחושבת לפי מ“ר רשת קבועה בשילוב המחיר לעבודות סנפלינג בגובה.
מחיר התקנת מרזבים למבנים עד 10 קומות העבודה כוללת תהליך איטום של מרזב ישן קיים, פתיחת סתימות, תיקון חורים, התקנה של סלים וחידוש מרזב. 8,000-12,000 ש“ח
מחיר ניקוי חלונות באמצעות סנפלינג או שטיפה של החזית העבודה מתבצעת באמצעות לחץ מים גבוה עם מכשיר המכונה גרניק.2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תיקונים של טיח במשטח מיוחדהעבודה כוללת סיתות של טיח רופף, הכנת והוספת שליכט שחור. 130-180 ש“ח למ“רעבור משטחים שאינם מישוריים, המחיר עולה בהתאמה.
מחיר מריחה של שפכטל מעל קירות.העבודה מתבצעת על קירות בטון או קירות טיח עם שפכטל אקרילי80-100 ש“ח למ“רהמחיר מתייחס ליישום של שתי שכבות ותהליך החלקה.
מחיר עבור חיזוק אריחי שיש או עיגון שלהם העבודה מתבצעת לפי מפרט. נדרש מהנדס לביצוע ההליך. מחיר המהנדס לא כלול בעלות הפרויקט. 120-180 ש“ח למ“רהמחיר תלוי בשיטה שבה מעגנים או מדביקים את האריחים. המחיר עולה בהתאם למספר העוגנים הנדרשים לחיזוק.
מחיר להשלמה של לוחות אבן החסרים בבנייןהתהליך כולל קידוח של האריחים וקידוח התשתית של הבטון, הוספת דיבלים, ברגים לעיגון, חיזוק, הסתרה וכדומה. 3,800-8,000 ש“ח לחיזוק של עד 40 ברגים.
מחיר עבודות הקשור להשלמה/החלפה של לוחות אבן •   השלמת לוחות אבן באופן נקודתי עד 40 ס“מ
•  החלפת לוחות אבן או לוחות שיש פגועים כולל פירוק ועיגון מחדש
•   מילוי או חידוש של מישקים בין האריחים ומעל החזיתות - שימוש ברובה
•   מילוי ואיטום של פוגות בין האריחים עם תערובת סמנטית
•   חידוש ואיטום הפוגות בין האריחים עם דבק פוליאורתני

170-250 ש“ח עבור יחידה או 40-80 ש“ח עבור מ“רהמחיר משתנה בהתאם לסוג העבודה, כמות הלוחות שיש להשלים או לתקן, סוג החומרים שבוחרים וכדומה
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע אקרילי- העבודה כוללת יישום מריחת שכבת היסוד בתהליך מריחה או התזה30-50 ש“ח למ“ר
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע גמיש - העבודה מתבצעת מעל טיח או מעל בטון חשוף בתהליך מריחה או התזה50-70 ש“ח למ“ר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

חברת אוקטיפוס מיט״ר - מרכז ההכשרה המתקדם להכשרת עובדי גובה בתקן ישראלי בינלאומי
 קורס עבודה בגובה אצלכם באתר החברה או במרכז ההכשרה המתקדם בישראל?

עבודה בגובה טומנת בחובה סיכונים רבים, ועל כן קיימת חשיבות עליונה להסדרת נושא זה באמצעות תקנות בטיחות מחמירות. בישראל, חוק "עבודה בגובה" ותקנותיו נועדו להבטיח את שלום העובדים ולמנוע תאונות עבודה קשות ואף קטלניות.

קרא עוד »
קבלנים בחריש

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בחריש? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בעומר

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בעומר? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בתל-אביב

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בתל-אביב? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים ביפו

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים ביפו? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בקריות

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בקריות? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בשוהם

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בשוהם? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בגני תקווה

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בגני תקווה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם

קרא עוד »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!