התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה הפשוטה והנכונה הזאת וכל מי שסובל מהסיטואציה הזאת מבין היטב במה מדובר. יחד עם זאת, מפגעי יונים היא לחלוטין לא רק הבעיה שלכם וכיום קיימים פתרונות רבים, שמאפשרים התמודדות מלאה עם הבעיה, גם אם לפעמים זה כרוך בשינוי מינורי של הסביבה והכוונה היא כמובן לרשתות יונים. אבל מה זה אומר התקנה של רשת יונים? באיזה סוג של רשת מדובר? איך מתקינים את הרשת? האם מדובר בהתקנה מקומית או בהתקנה שסוגרת מרחב שלם? האם הרשת פוגעת באסתטיקה של חזית המבנה או אפילו בנראות הנוף כלפי חוץ? ומי מציע את השירות של התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין? על כל אלה תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

 

אז מה זה בעצם רשת יונים?

ובכן, רשת יונים הוא מונח גג שמשמעותו רשת, שיודעת למנוע מעבר של יונים או ציפורים בכלל, אל תוך מרחב מסוים. כך למשל, אחד המרחבים האהובים על ציפורים לצורך בניית קן הוא ארגז התריס שמעל החלון. באמצעות רשת יונים ניתן לאטום את המרווח שדרכו נכנסות הציפורים אל הארגז מבחוץ ובכך למנוע את המפגע. ישנם כמובן מקרים בהם נדרשת הגנה הרבה יותר נרחבת, בעיקר בחזיתות מבנים ובמיוחד בחזית בה מותקנים מסתורי כביסה. במקרים אלה, המפגע הוא רוחבי לכל דירות הבניין והיכולת לספק הגנה לכל דירה בנפרד היא מאוד מוגבלת. על כן, במקרים אלה נהוג לפרוש רשת יונים רחבה שמכסה את כל חזית הבניין ומונעת מעבר של יונים אל חזית זו באופן מוחלט. רשתות יונים מגיעות בתצורות שונות, החל מרשתות פלסטיק דקות עם מרווחים קטנים וכלה ברשתות גידור עשויות חוטי מתכת בפרישה של מעוינים. בכל מקרה יש לבחון את סוג הרשת המתאימה ואת זה עושה איש שירות שמציע שירות התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין.

 

איך מותקנת הרשת?התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין

כאמור, ישנם סוגים שונים של רשתות יונים וישנם גם מרחבים שונים שבהם ניתן להשתמש בהן ועל כן, ישנם גם אופנים שונים בהם ניתן ויש להתקין את רשת היונים. כך למשל, אם קיימים בחזית המבנה שלכם כוכים קטנים שנוצרו אולי בגלל פגמי בטון, אליהם חודרות יונים לצורך קינון, ניתן לפרוש רשת פלסטיק דקה על פני פתח הכוך ולעגן אותה עם ברגים לקיר. לחילופין, אם פתח הכוך הוא קטן יחסית, ניתן לחתוך חתיכה מרשת הפלסטיק ופשוט לדחוס אותה בתוך הפתח באופן שמונע מעבר, ללא צורך בעיגון הרשת אל הקיר. יחד עם זאת, בהתקנת רשת יונים לחסימת מעבר יונים לחזית שלמה של בניין, מדובר כבר בפרויקט בקנה מידה אחר לגמרי, שמערב גם עבודה בגובה. במקרה כזה, המטרה היא למעשה ליצור מרחב סטרילי למעבר יונים אל תוך השטח הסמוך לחזית המבנה. לשם כך נפרשת רשת, בדרך כלל מתכתית, מגובה גג המבנה ועד גובה האדמה, במרחק של מספר מטרים בודדים מחזית המבנה. בנוסף, נפרשת רשת אופקית בגובה הגג, כך שנוצר למעשה חלל סטרילי שלם בסמוך לחזית המבנה, אליו לא יכולות לחדור יונים.

התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין בפורמט האחרון, דורשת עבודה יסודית בקנה מידה רחב ובכלל זה התקנת עוגנים לאורך גובה המבנה ולאחר מכן מתיחה של רשת בין העוגנים, בכדי ליצור את החלל הסטרילי. במרבית המקרים, פעולה זו מבוצעת בחזית המבנה בה מותקנים מסתורי כביסה ולרוב תחומים על ידי קירות אנכיים משני צידי החזית. הרשת על כן, תימתח בין שני הקירות האופקיים בכדי ליצור חלל סטרילי רבוע. התקנה כזאת של רשת יונים כרוכה בעבודה בגובה, דורשת עבודה עם סולמות גבוהים ולעיתים גם סוג מסוים של פיגום תלוי או סנפלינג, אם כי לרוב ניתן לבצע את ההתקנה דרך חלונות הדירות לאורך הבניין. מה שבטוח הוא, שמדובר בפרויקט לא פשוט, אך מחויב המציאות.

 

האם רשת היונים פוגעת באסתטיקת המבנה ובנוף?

ובכן, התשובה היא שכל אביזר או אובייקט שאנו מוסיפים לחזית המבנה, שלא למטרת עיצוב ושיפור האסתטיקה, לרוב יפגע באסתטיקה הכוללת וזה כולל גם את המקרה של התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין. במקרה של רשתות לסגירת חרכים נקודתיים, הפגיעה היא בדרך כלל מינורית מאוד ובלתי מורגשת. במקרה של מתיחת רשת לאורך גובה הבניין כולו לצורך יצירת חלל סטרילי לחדירת יונים, הפגיעה יכולה להיות דרמטית יותר. במקרה כזה, מדובר ברשת מעוינים הנמתחת לכל גובה הבניין ועל אף שלרוב נעשה שימוש בגוון שמוסווה בקלות במרחב, לא ניתן לגמרי להתעלם מעצם קיומה של הרשת, גם כשמביטים על הבניין מבחוץ וגם כשמביטים מתוך הבניין על הנוף. העניין הוא, שבכל המקרים בהם מתקבלת בסופו של דבר ההחלטה למתוח רשת כזאת, לא מדובר בדרך כלל בבחירה מבין מספר אופציות אפשריות, אלא בהכרח שלא ניתן לוותר עליו.

 

האם אין אלטרנטיבות למתיחת רשת יונים?התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין

ככלל, התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין הוא רכיב של שירות נרחב יותר שנקרא הרחקת יונים. שירות זה מיועד להשיג מטרה מאוד פשוטה ומובהקת: הרחקת צבר של יונים מאזור מגורים מוגדר. מבנים הסובלים מנוכחות מאסיבית של יונים, יכולים לסבול מרעש בלתי נסבל, ריחות רעים וכמובן מראות לא נעימים של ערימות לשלשת יונים על הגג, על הקרקע המקיפה את המבנה ואפילו במרפסות ואדני החלונות של דירות המבנה. במסגרת השירות של הרחקת יונים, נעשים כמה וכמה צעדים על מנת להרחיק את היונים ובכלל זה ניקיון יסודי של כל סביבת הבניין, הצבת אמצעים (כדוגמת דוקרנים), המונעים מהיונים לקנן ואפילו לעמוד באזור ולבסוף גם התקנה של רשתות יונים. המטרה בשירות זה היא להפחית את האטרקטיביות של המבנה בעיני היונים. במקרים מסוימים ניתן לעשות זאת באמצעים שמרניים יחסית תוך יישום רשתות יונים באזורים נקודתיים ספציפיים ובמקרים אחרים, בעיקר כאשר ישנה חזית שלמה שבה מותקנים מסתורי כביסה, פשוט לא ניתן להפחית את האטרקטיביות של המבנה בעיני היונים ונוצר הכרח למנוע מהן פיזית, את היכולת להגיע אל הבניין. מסתורי כביסה הם מתקנים אטרקטיביים מאוד ליונים – הם מספקים להן מסתור מהרוח, פלטפורמה לבניית קן ואפילו מסתור מהשמש, מרוחות ומטורפים אחרים. במצב זה, אין שום דרך להפחית את האטרקטיביות של מסתורי הכביסה בעיני היונים והדרך היחידה להרחיק אותן היא באמצעות התקנת רשת לאורך הבניין כולו.

 

מי מציע את השירות של התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין?

כפי שאמרנו קודם לכן, התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין הוא רכיב אחד משירות נרחב יותר של הרחקת יונים. המשמעות היא שכל גורם מקצועי המציע את השירות של הרחקת יונים, אמור לדעת גם להתקין לכם רשת יונים על פי הצורך, אלא שבפועל לא כך פועל השוק. שירות הרחקת יונים מוצע היום בעיקר על ידי מדבירים, המציעים סוגים שונים של הדברת חרקים ומכרסמים ולצד זאת, גם הרחקת יונים. מדבירים אלה לרוב מתמקדים בפעולות שמרניות נקודתיות, אך אינם מיומנים בביצוע עבודות היקפיות כמו פרישת רשתות יונים, לרוב גם לא ברמה נקודתית. אם התקבלה אצלכם ההחלטה להתקין רשת יונים, בין שבעצמכם ובין שבעקבות המלצה של איש מקצוע, יהיה עליכם למצוא גורם מקצועי שמתמחה ספציפית בתחום של הרחקת יונים כליבת הפעילות שלו. גורם מקצועי כזה ידע גם להציע לכם את השירות של התקנת רשתות יונים בקרית מוצקין ויוכל לבצע עבורכם כל משימת התקנה, בכל היקף ועל פני כל שטח מחזית המבנה.

עלות השירות יכולה להשתנות דרמטית בהתאם להיקף הרשת שאותה יש לפרוש. במקרה של פרישה לאורך גובה הבניין כולו, לצורך יצירת חלל סטרילי לחדירת יונים, יכולה העלות לקפוץ מעלה מעצם תוספת המורכבות לפרויקט בגין עבודה בגובה. במקרים בהם לא ניתן למצוא קיצורי דרך, דרך חלונות דירות המבנה, יש צורך בהקמת פיגום, פיגום תלוי, סנפלינג או שימוש בסולמות ובמות הרמה. כל אלה מגדילים מאוד את בסיס העלויות של הפרויקט ובהתאם לכך גם את מחיר השירות הכולל. בכל מקרה, תמיד נכון לבצע השוואת מחירים בין כמה ספקים, שכן חישובי העלויות בשירות אינם מדויקים ואינם מתמטיים. אם תבדקו מספיק אופציות ואם תדעו גם להתמקח במינון הנכון, תוכלו להשיג גם מחיר מצוין לפרישת הרשת וגם ביטחון בכך שהמשימה תושלם בצורה מקצועית ומוצלחת, שאכן תרחיק מכם את מפגע היונים ותוביל שיפור משמעותי באיכות החיים שלכם בבניין.

מה היה לנו בכתבה:

מחירון עבודות סנפלינג

סוג העבודה תיאור עבודה + הערות טווח מחירים ליום עבודה/בניין לפי קומות הערות הקשורות למחיר
מחיר ביצוע עבודות תחזוקה כלליות בגובה עבודות כמו למשל ניקיון חלונות בגובה, חיזוק מערכת איטום, תיקון או החלפה של מרזבים ועוד… 2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תוספת איש צוות לעבודות תחזוקה כלליות בגובהלעתים על פי החוק, נדרש להוסיף איש צוות כאשר המחיר נקבע לפי שעה או לפי יום עבודה. 600-800 ש“ח ליום עבודה.
מחיר הרחקת יונים מבנים עד 10 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 2,800-5,000 לבניין של 6-10 קומות.
מחיר הרחקת יונים לגורדי שחקים מבנים עד 16 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 1,400-3,000 עבור יום עבודה. העלות להרחקת יונים משתנה ומחושבת לפי מ“ר רשת קבועה בשילוב המחיר לעבודות סנפלינג בגובה.
מחיר התקנת מרזבים למבנים עד 10 קומות העבודה כוללת תהליך איטום של מרזב ישן קיים, פתיחת סתימות, תיקון חורים, התקנה של סלים וחידוש מרזב. 8,000-12,000 ש“ח
מחיר ניקוי חלונות באמצעות סנפלינג או שטיפה של החזית העבודה מתבצעת באמצעות לחץ מים גבוה עם מכשיר המכונה גרניק.2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תיקונים של טיח במשטח מיוחדהעבודה כוללת סיתות של טיח רופף, הכנת והוספת שליכט שחור. 130-180 ש“ח למ“רעבור משטחים שאינם מישוריים, המחיר עולה בהתאמה.
מחיר מריחה של שפכטל מעל קירות.העבודה מתבצעת על קירות בטון או קירות טיח עם שפכטל אקרילי80-100 ש“ח למ“רהמחיר מתייחס ליישום של שתי שכבות ותהליך החלקה.
מחיר עבור חיזוק אריחי שיש או עיגון שלהם העבודה מתבצעת לפי מפרט. נדרש מהנדס לביצוע ההליך. מחיר המהנדס לא כלול בעלות הפרויקט. 120-180 ש“ח למ“רהמחיר תלוי בשיטה שבה מעגנים או מדביקים את האריחים. המחיר עולה בהתאם למספר העוגנים הנדרשים לחיזוק.
מחיר להשלמה של לוחות אבן החסרים בבנייןהתהליך כולל קידוח של האריחים וקידוח התשתית של הבטון, הוספת דיבלים, ברגים לעיגון, חיזוק, הסתרה וכדומה. 3,800-8,000 ש“ח לחיזוק של עד 40 ברגים.
מחיר עבודות הקשור להשלמה/החלפה של לוחות אבן •   השלמת לוחות אבן באופן נקודתי עד 40 ס“מ
•  החלפת לוחות אבן או לוחות שיש פגועים כולל פירוק ועיגון מחדש
•   מילוי או חידוש של מישקים בין האריחים ומעל החזיתות - שימוש ברובה
•   מילוי ואיטום של פוגות בין האריחים עם תערובת סמנטית
•   חידוש ואיטום הפוגות בין האריחים עם דבק פוליאורתני

170-250 ש“ח עבור יחידה או 40-80 ש“ח עבור מ“רהמחיר משתנה בהתאם לסוג העבודה, כמות הלוחות שיש להשלים או לתקן, סוג החומרים שבוחרים וכדומה
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע אקרילי- העבודה כוללת יישום מריחת שכבת היסוד בתהליך מריחה או התזה30-50 ש“ח למ“ר
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע גמיש - העבודה מתבצעת מעל טיח או מעל בטון חשוף בתהליך מריחה או התזה50-70 ש“ח למ“ר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

התקנת רשתות יונים בחריש

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »
התקנת רשתות יונים בעומר

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »
התקנת רשתות יונים ביפו

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »
התקנת רשתות יונים בשוהם

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »