הרחקת יונים בטירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

יונים הן מקבוצת בעלי הכנף וידועות כעקשניות במיוחד. יונים מקננות יכולות להוות מטרד רציני עבור בעלי בתים ודיר, מרגע שיונה התבייתה על אזור הבית שלכם, לא יהיה קל להיפטר ממנה. היונים מחבבות במיוחד מקומות גבוהים שבהן ניתן להסתיר את הגוזלים שלהן בתקופת הקינון או מקומות מוסתרים. פעמים רבות יונים נוטות לקונן בכניסות של מזגנים, בגגות בתים, מסתורים של כביסה, מרזבים ועוד. לצערנו הקינון של היונים עלול לגרום למחלות, ולכן מלבד המטרד האסתטי, הלכלוך או הרעש, בראש ובראשונה יונים עלולות להוות מטרד בריאותי. היונים הן מטרד חוזר וישנן מספר שיטות לגיטימיות להרחקת יונים, חשוב לדעת שהדברת יונים אינה חוקית ונחשבת אכזרית כלפי בעלי החיים לכן חשוב למצוא מרחיק יונים שינהג באופן חוקי ומוסרי. הרחקת יונים בטירה מתבצעת גם בבתים פרטיים וגם בבניינים הסובלים מהבעיה, הפתרון למטרד צריך להיות מותאם למיקום הספציפי. אם אתם סובלים מיונים, תוכלו לקבל פה מידע חשוב על הרחקת יונים בטירה.

 

 

האם יתכן שהמטרד של היונים ייפתר מעצמו?

לצערנו היונים הן עקשניות ולא אינטליגנטיות במיוחד, לכן נוהגות לחזור ושוב ושוב על אותם ההרגלים, גם אם ללא הצלחה. אם יונה קיננה באזורכם פעם אחת ונתקלתם במטרד הזה, סביר שלא תיפטרו מהן בכזאת קלות. לא בכדי יש מקצוע שלם העוסק בנושא של הרחקת יונים בטירה שמטריד תושבים רבים.

מתי כדאי לפנות לבעל מקצוע להרחקת יונים בטירה?הרחקת יונים בטירה

עקרונית קיימים בשוק פתרונות לשימוש עצמי לבעיה, אך יעילותם מוטלת בספק. כמו כן, מכיוון שבכל זאת מדובר בבעל חיים, לא תרצו לפעול באופן שמסכן אותו בצורה מממשית. לעיתים רבות, אזורי הקינון נמצאים במקומות ללא גישה פשוט ויש לפנות לבעל מקצוע עם ציוד שמתאים לטיפול בבעיה. כמו בכל תחום, אם תרצו שהעבודה תעשה כמו שצריך כדאי שתעזרו בבעל ניסיון בתחום הספציפי.

מה הן השיטות להרחקת יונים בטירה?

בכל שיטה שבה תבחרו להרחקת יונים בטירה, ראשית יש למצוא את מקום הקינון של היונים ואת סטטוס הקינון כדי לדעת איך להרחיק את היונים בצורה היעילה ביותר וגם כמובן איך למנוע מהן לחזור. מכיוון שלא כל השיטות מתאימות לכל הסיטואציות, לעיתים, מנסים מספר שיטות עד לפתרון סופי של הבעיה המטרידה הזו. השיטה המוכרת והנפוצה ביותר להרחקת יונים בטירה היא באמצעות רשת להרחקת היונים. לרוב כל מרחיק יונים משתמש גם בשיטה זו בהתאם למקום הקינון. הרחקת היונים מתבצעת על ידי חיבור של רשת באופן הרמטי לאזור הקינון. הרשת מתאימה בשלב המניעה של כניסת היונים, ועושים בה שימוש לרוב במסתורי כביסה או חללים סגורים חלקית. אם היונים כבר קיננו הרשת היא אמצעי פחות יעיל ומומלץ לנסות פתרונות אחרים. ישנם שני סוגי רשתות, רשת עשויה פוליטילן שהיא פחות אסתטית אבל עשויה מחומר חזק ועמיד לשמש, ורשת שקופה שכמעט לא נראית אך פחות עמידה בפני החום וקרני השמש. כאשר מדובר בבניין דירות, פעמים רבות יונים שהורחקו מדירה אחת עלולות לעבור למסתור בדירה אחרת, בקומה מעל או מתחת, לכן אם נתקלתם בבעיה כזו מומלץ לחבור יחד עם עוד שכנים לתהליך, כך תמנעו את מעבר היונים לבית אחר ואולי תחסכו קצת כסף.

 

לעיתים על מנת לבצע הרחקת יונים בטירה מעמידים דחליל בצורת ינשוף או עורב. אם היונה תתפוס את הדחליל כאיום, היא תבחר במקום קינון אחר. השיטה הזו יכולה להיות יעילה לעיתים, פשוטה ליישום וגם אסתטית, אבל לפעמים אינה מספיק כדי להרתיע יונה עקשנית ונדרשות שיטות נוספות. שיטה נוספת להרחיק את היונים מתבצעת באמצעות דוקרנים. הדוקרנים מונחים במקום בו היונים נוהגות לנחות, ובעצם קיומם מונעות מהיונים להתמקם ולמעשה מכריחות את היונים למצוא מקום אחר לקינון. ישנם סוגי דוקרנים שונים, ההבדל ביניהם הוא בעיקר בחומר ממנו הדוקרנים עשויים ובמידות שצריכות להתאים לשטח הקינון. שיטה דומה לדוקרנים היא השימוש בקפיץ, הקפיץ מונח באזור הקינון ובנחיתה עליו מקפיץ את היונה. שיטה זו מתאימה עיקר לגגות רעפים או מעקות של בתים פרטיים. הקפיץ עשוי נירוסטה ומותקן לכל אורך שטח הקינון הפוטנציאלי. אם היונה מנסה לנחות באזורו, הוא מקפיץ אותה. השימוש בקפיץ נפוץ כשהשימוש בדוקרנים בעייתי עקב דאגה לבטיחות של ילדים או חיות.

 

מרחיקי יונים משתמשים לעיתים גם בחוט רוטט, חוט רוטט הינו מוצר שאינו חשמלי ואינו פוגע פיזית ביונים אך במגע עם החוט הן חשות ברטט שמרחיק אותן ממקום הקינון.
אפשרות נוסף היא להשתמש במכשור אלקטרוני. המכשיר משדר תדר שבני אדם אינם יכולים לשמוע אך מפריע ליונים ומונע מהן להתמקם באזור בו הוא מושמע. ישנם מכשירים שונים בתדרים שונים.

 

איך בוחרים בשיטה המתאימה להרחקת יונים בטירה?הרחקת יונים בטירה

כשתפנו לבעל מקצוע כדאי שהוא יבדוק את השטח ויחד תחליטו על השיטה המתאימה לתקציב ולבעיה. לא כל שיטה להרחקת יונים בטירה מתאימה לכל מקום קינון ולכן השיטה תותאם לכם באופן ספציפי ולשיטות בהן מתמחה בעל המקצוע. אם אתם מוגבלים בתקציב ישנן שיטות זולות ופשוטות יותר אך פחות מובטחות.

ממה כדאי להיזהר בהרחקת יונים?

חשוב לשים לב שהשיטה שבה משתמש בעל המקצוע אינה פוגעת או מפריעה לבעלי חיים אחרים בסביבה.

 

איך בוחרים בעל מקצוע / קבלן בתחום הרחקת יונים?

אם תבחרו בבעל מקצוע להרחקת יונים, חשוב למצוא כזה שידאג למצוא עבורכם את הפתרון למטרד מבלי לפגוע ביונים או בבעלי חיים אחרים תוך כדי התהליך. אם חשובה לכם האסתטיקה כי מקום הקינון הוא גלוי, בקשו לראות עבודות קודמות של הקבלן. כמו כן, כמו בכל בחירה של בעל מקצוע כדאי למצוא כזה שהומלץ לכם על ידי מכרים או באתרים אמינים ברשת. מומלץ מאד לבחור במרחיק יונים בעל ניסיון, רצוי בכזה שעבד בעבר במבנים מהסוג שלכם או באזורי קינון דומים לבעיה שלכם משום שכפי שציינו לכל אזור פתרונות אחרים.

כמה עולה הרחקת יונים בטירה?

עלות הרחקת היונית בטירה תלויה בשיטה המתאימה לבעיה הספציפית שלכם, במורכבות ההתקנה ובגודל השטח הבעייתי. הרחקת יונים באמצעות רשת יכולה לעלות באזורים של 600-1200 ₪, כשהחלק של ההתקנה משמעותי לגובה העלות, וגם המיקום והגודל של הרשת משפיעים על המחיר. בהתקנת רשתות בבניין פעמים רבות ישנו צורך בציוד סנפלינג מה שמייקר את ההתקנה, לכן, אם ישנם כמה שכנים באותו הבניין שמעוניינים בשירות המחיר לכל דירה ירד משמעותית. אם בחרתם בשיטת הדחליל ההתקנה פשוטה יותר והעלות זולה יותר ויכולה לנוע בין 100 ₪ ל-200 ₪. שיטת הקפיץ או הדוקרנים מתומחרת לרוב לפי מטר, והמחיר הוא נע בין 50-150 ₪ למטר, תלוי במורכבות ההתקנה וגודל השטח. אם בעל המקצוע הציע לכם להשתמש במכשור אלקטרוני להרחקת יונים באמצעות תדרים, העלות משתנה בהתאם למכשיר, גודלו ועוצמתו. מכשיר כזה עולה כמה מאות שקלים, זהו פתרון אסתטי שאינו מפריע לסביבה אך לא תמיד ההצלחה מובטחת.

אם תיושם השיטה המתאימה עבורכם, תוכלו להיפטר מהמטרד הזה ומהסכנות הכרוכות בו.

מה היה לנו בכתבה:

מחירון עבודות סנפלינג

סוג העבודה תיאור עבודה + הערות טווח מחירים ליום עבודה/בניין לפי קומות הערות הקשורות למחיר
מחיר ביצוע עבודות תחזוקה כלליות בגובה עבודות כמו למשל ניקיון חלונות בגובה, חיזוק מערכת איטום, תיקון או החלפה של מרזבים ועוד… 2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תוספת איש צוות לעבודות תחזוקה כלליות בגובהלעתים על פי החוק, נדרש להוסיף איש צוות כאשר המחיר נקבע לפי שעה או לפי יום עבודה. 600-800 ש“ח ליום עבודה.
מחיר הרחקת יונים מבנים עד 10 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 2,800-5,000 לבניין של 6-10 קומות.
מחיר הרחקת יונים לגורדי שחקים מבנים עד 16 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 1,400-3,000 עבור יום עבודה. העלות להרחקת יונים משתנה ומחושבת לפי מ“ר רשת קבועה בשילוב המחיר לעבודות סנפלינג בגובה.
מחיר התקנת מרזבים למבנים עד 10 קומות העבודה כוללת תהליך איטום של מרזב ישן קיים, פתיחת סתימות, תיקון חורים, התקנה של סלים וחידוש מרזב. 8,000-12,000 ש“ח
מחיר ניקוי חלונות באמצעות סנפלינג או שטיפה של החזית העבודה מתבצעת באמצעות לחץ מים גבוה עם מכשיר המכונה גרניק.2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תיקונים של טיח במשטח מיוחדהעבודה כוללת סיתות של טיח רופף, הכנת והוספת שליכט שחור. 130-180 ש“ח למ“רעבור משטחים שאינם מישוריים, המחיר עולה בהתאמה.
מחיר מריחה של שפכטל מעל קירות.העבודה מתבצעת על קירות בטון או קירות טיח עם שפכטל אקרילי80-100 ש“ח למ“רהמחיר מתייחס ליישום של שתי שכבות ותהליך החלקה.
מחיר עבור חיזוק אריחי שיש או עיגון שלהם העבודה מתבצעת לפי מפרט. נדרש מהנדס לביצוע ההליך. מחיר המהנדס לא כלול בעלות הפרויקט. 120-180 ש“ח למ“רהמחיר תלוי בשיטה שבה מעגנים או מדביקים את האריחים. המחיר עולה בהתאם למספר העוגנים הנדרשים לחיזוק.
מחיר להשלמה של לוחות אבן החסרים בבנייןהתהליך כולל קידוח של האריחים וקידוח התשתית של הבטון, הוספת דיבלים, ברגים לעיגון, חיזוק, הסתרה וכדומה. 3,800-8,000 ש“ח לחיזוק של עד 40 ברגים.
מחיר עבודות הקשור להשלמה/החלפה של לוחות אבן •   השלמת לוחות אבן באופן נקודתי עד 40 ס“מ
•  החלפת לוחות אבן או לוחות שיש פגועים כולל פירוק ועיגון מחדש
•   מילוי או חידוש של מישקים בין האריחים ומעל החזיתות - שימוש ברובה
•   מילוי ואיטום של פוגות בין האריחים עם תערובת סמנטית
•   חידוש ואיטום הפוגות בין האריחים עם דבק פוליאורתני

170-250 ש“ח עבור יחידה או 40-80 ש“ח עבור מ“רהמחיר משתנה בהתאם לסוג העבודה, כמות הלוחות שיש להשלים או לתקן, סוג החומרים שבוחרים וכדומה
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע אקרילי- העבודה כוללת יישום מריחת שכבת היסוד בתהליך מריחה או התזה30-50 ש“ח למ“ר
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע גמיש - העבודה מתבצעת מעל טיח או מעל בטון חשוף בתהליך מריחה או התזה50-70 ש“ח למ“ר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

התקנת רשתות יונים בחריש

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »
התקנת רשתות יונים בעומר

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »
התקנת רשתות יונים ביפו

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »
התקנת רשתות יונים בשוהם

יש דברים שאי אפשר להעריך את ההשפעה שלהם עלינו עד שאנחנו לא חווים אותם בעצמנו. נוכחות מאסיבית של יונים בסביבת המגורים היא דוגמא נהדרת לאמירה

קרא עוד »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!