איטום קירות חיצוניים: שיטות, מחירים והמלצות מהמומחים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

קירות חיצוניים הם תשתית של הבניין, ולכן בשל כך חשוב לדאוג לאיטום שלהם, שבחורף, בעיקר, ישנן נזילות רבות, על פני הקיר החיצוני. עובדה זו נגרמת, בגלל סיבה אחת בלבד, חוסר איטום או איטום מוחלש בקיר החיצוני. לכן קיימת חשיבת רבה של בחירת חברה מקצועית, שתבצע את האיטום, כמו כן חשוב להבין כי איטום קירות חיצוניים נחשבת כעבודה בגובה, ולכן רק חברה בעלת אישור לעבודה בגובה צריכה לבצע את האיטום. במאמר זה נתמקד בשני נושאים עיקריים דרכים מקובלות לאיטום של קירות והמחיר של איטום קירות חיצוניים, אז קדימה בואו קבלו את המידע מה עושים עם נזילה על הקיר החיצוני. 

דרכים מקובלות לאיטום קירות חיצוניים 

מריחה– ניתן למרוח את חומר האיטום על ידי מברשת או על ידי מכונה מיוחדת לשם כך, על הקירות החיצוניים. 

התזה–  קיימות שתי דרכים להתזה אחת על ידי מכונה מיוחדת, שמתיזה את החומר על הקיר החיצוני ההתזה מתבצעת על ידי צינור מיוחד שמתיז את החומר על המשטח. 

כמו כן ניתן לבצע איטום בהתזה  על ידי משאבה מיוחדת. 

עובד בגובה

ניתן לבצע את האיטום בהתזה כך : 

איטום חד רכיבי– איטום זה יכול להתבצע על ידי זפת , מברשת או רולר 

איטום דו רכיבי– איטום זה  יתבצע על ידי מכונה בלבד משום שהוא כולל שני רכיבים בלבד. 

יתרונות איטום בהתזה 

  • ניתן לאטום משטחים גדולים בזמן קצר. 
  • העבודה מהירה יותר מאשר שיטות אחרות. 
  • ניתן לבצע אותו על ידי צוות מצומצם. 
  • התוצאות יעילות ומחזיקות זמן רב.

מה המחיר של איטום קירות חיצוניים?

ניתן למצוא חברות שלוקחות על איטום קירות חיתונים החל מ200 שקלים ועד 350 שקלים למטר, שכן ניתן למנות את הסיבה למחירים הללו על ידי מספר מרכיבים המשפיעים על המחיר. 

  • סוג חיפוי הקיר– כאשר מתייחסים אל סוג חיפוי הקיר, ניתן לראות כי קיימים חיפויים שונים טיח, פסיפס, שיש, ואבן, כאשר ההבדל בין חומרי האיטום השונים הוא רק כמה עשרות שקלים. 

כמו כן ניתן לומר כי איטום רגיל של קיר חיצוני איך עולה רק 150 שקל, ואילו איטום קיר של פסיפס שדורש גם פירוק והרכבה של אריחים יעלה 270 שקלים למטר.

  • איטום חלקי או מלא– לפעמים יש צורך רק בתיקונים נקודתיים של סדקים בקיר, ולפעמים יש צורך לאטום את הקיר בשלמותו, דבר המייקר את העבודה. עלות תיקון סדק יכול להגיע עד לאלף שקלים, ואילו עלות איטום קיר בשלמותו המחיר יתחיל מ5,000 שקלים, ועלול לעלות יותר גבוהה תלוי במצב הקיר. 
  • שיקומי בטון– לפני ביצוע האיטום של הקיר, יש לשקם את הקיר, על ידי טיפול בסדקים עמוקים ורחבים בו, מעבר לכך ששיקום המבנה מייקר את העבודה, הוא גם מאריך את זמן העבודה. 

לרוב לא יצטרכו שיקום מקדים, אלא במקרים של בתים ישנים או סדקים שלא טופלו בזמן. 

  • עבודה בסנפלינג– איטום קירות חיצוניים בסנפלינג היא מומלצת רק במקרה של גישה מוגבלת לקיר, וכך עלות העבודה היא החל 1,500 שקלים למטר. 

ניתן לומר כי אכן עבודת האיטום מצריכה חברה מקצועית, אשר בעלת רישיון לכך כולל התמחות בסנפלינג, כמו כן מעבר למקצועיות צריך גם ניסיון וכישורים אחרים נוספים, על מנת לבצע איטום בצורה מוצלחת. ולכן קיימת חשיבות רבה לבחירה

עובד בגובה

סוגי חומרי איטום לקירות חיצוניים 

בשוק של היום קיימים מגוון רחב של חומרים, המשמשים לאיטום של קירות חיצוניים אלו הם הסוגים העיקריים שלהם: 

  • חומרי איטום ביטומוני או צמנטי 

ניתן לראות כי קיימים שני חומרי איטום עיקריים האחד הוא איטום צמנטי והשני איטום ביטונמיות,ולכל אחד מאלו יש  יתרונות וחסרונות:

  • חומר איטום בוטונומי 

חומרי איטום לקיר חצוני, העשויים על בסיס חומרים ביטוניים יעילים מאד, ויש להם מגוון רחב של יתרונות המתאימים לאיטום של משטחים גדולים במיוחד. 

חומרים אלו ניתנים ליישום בהתזה או במריחה, כמו כן יש להם היצמדות גבוהה במיוחד, ולכן הם מתאימים לאיטום של תשתיות או לאיטום של קירות, שאינם חלקים מספיקים. 

עם זאת החיסרון העיקרי של חומרים אלו שיש להתאים אותם עם החומר הצמנטי הנמרח על הטיח חומר שאינו מתאים יכול לגרום להיפרדות של האיטום במשך השנים. 

  • חומר איטום על בסיס צמנטי 

לחומר איטום על בסיס צמנטי יש מגוון רחב של יתרונות, ובעיקר כושר היצמדות גבוה מאד ובעלי אטימה גבוהה במיוחד, כמו כן ניתן לומר כי היתרון ההופך אותם ליעילים במיוחד כי אין צורך לבדוק את ההתאמה שלהם אל שכבת הטיח, שהם מתאימים לכל חומר אשר ימרח עליהם. עם זאת למרות היתרון הגדול הזה החומר הזה אינו גמיש ומצריך מהעובדים לשים לפני מריחת שכבת האיטום רשת מיוחדת, כמו כן ניתן לומר כי מעבר לכך שימוש בשיטה זו מצריך החלקה של הקיר לפני השימוש באיטום. 

חומרי איטום עם תרכובת סילקון 

בשוק של ההיום, ניתן למצוא חומרים שונים המורכבים מחומרים כמו סילקון או טרפנטין. יתרון חומרים אלו, שניתן לשים אותם או במריחה או בהתזה, וכך הם נספגים מעולה בקיר, ואף הופכים לחלק מהקיר. הם שקופים ואינם נראים לעין, ומתאימים במיוחד למשטחים כמו שיש, בטון, אבן, טיח ועוד. 

חומר איטום על בסיס סילוקסן

עבודות סנפלינג

כאשר מתייחסים לחומר זה, יש לדעת כי מדובר בחומר גמיש מאד בעל ספיגה מעולה, אך הוא לא מתאים לכל הקירות החיצוניים הקיימים. יש  למרוח אותו רק על קיר על יבש ונקי חשוב להבין כי החומר לא מתאים למשטחים בעלי כושר ספיגה נמוך, וכן הוא חומר בעל תכונות ממיסות, ולכן יש להרחיק ממנו רכבים או יריעות ביטומניות. 

בסיס אקרילי 

מדובר על חומרים שאכן אוטמים ונספגים מעולה, אך לרוב הם ישמשו לאיטום לזמן קצר במיוחד. 

איטום קריסטלי

הייחוד של איטום זה שהוא לא אוטם את הקיר, באופן שטחי, אלא באופן פנימי. המריחה של החומר חודרת אל הבטון, והגבישים הופכים לגבישים קריסטליים, שאוטמים את הבטון למשך שנים. 

קיימים מספר רב של חומרי איטום שלא כולם הוזכרו פה אלו הם העיקריים כמו כן שיש צורך בבעל מקצועי איכותי אשר ידע היטב להתאים את חומרי באיטום לקיר ואכן קיימת חשיבות רבה לבחירת בעל מקצוע איכותי ומקצועי.

איור קבלן בגובה

מה היה לנו בכתבה:

מחירון עבודות סנפלינג

סוג העבודה תיאור עבודה + הערות טווח מחירים ליום עבודה/בניין לפי קומות הערות הקשורות למחיר
מחיר ביצוע עבודות תחזוקה כלליות בגובה עבודות כמו למשל ניקיון חלונות בגובה, חיזוק מערכת איטום, תיקון או החלפה של מרזבים ועוד… 2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תוספת איש צוות לעבודות תחזוקה כלליות בגובהלעתים על פי החוק, נדרש להוסיף איש צוות כאשר המחיר נקבע לפי שעה או לפי יום עבודה. 600-800 ש“ח ליום עבודה.
מחיר הרחקת יונים מבנים עד 10 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 2,800-5,000 לבניין של 6-10 קומות.
מחיר הרחקת יונים לגורדי שחקים מבנים עד 16 קומותהתקנת רשתות או פתרון אחר להרחקת יונים בגובה. 1,400-3,000 עבור יום עבודה. העלות להרחקת יונים משתנה ומחושבת לפי מ“ר רשת קבועה בשילוב המחיר לעבודות סנפלינג בגובה.
מחיר התקנת מרזבים למבנים עד 10 קומות העבודה כוללת תהליך איטום של מרזב ישן קיים, פתיחת סתימות, תיקון חורים, התקנה של סלים וחידוש מרזב. 8,000-12,000 ש“ח
מחיר ניקוי חלונות באמצעות סנפלינג או שטיפה של החזית העבודה מתבצעת באמצעות לחץ מים גבוה עם מכשיר המכונה גרניק.2,800-5,000 ליום עבודה.
מחיר תיקונים של טיח במשטח מיוחדהעבודה כוללת סיתות של טיח רופף, הכנת והוספת שליכט שחור. 130-180 ש“ח למ“רעבור משטחים שאינם מישוריים, המחיר עולה בהתאמה.
מחיר מריחה של שפכטל מעל קירות.העבודה מתבצעת על קירות בטון או קירות טיח עם שפכטל אקרילי80-100 ש“ח למ“רהמחיר מתייחס ליישום של שתי שכבות ותהליך החלקה.
מחיר עבור חיזוק אריחי שיש או עיגון שלהם העבודה מתבצעת לפי מפרט. נדרש מהנדס לביצוע ההליך. מחיר המהנדס לא כלול בעלות הפרויקט. 120-180 ש“ח למ“רהמחיר תלוי בשיטה שבה מעגנים או מדביקים את האריחים. המחיר עולה בהתאם למספר העוגנים הנדרשים לחיזוק.
מחיר להשלמה של לוחות אבן החסרים בבנייןהתהליך כולל קידוח של האריחים וקידוח התשתית של הבטון, הוספת דיבלים, ברגים לעיגון, חיזוק, הסתרה וכדומה. 3,800-8,000 ש“ח לחיזוק של עד 40 ברגים.
מחיר עבודות הקשור להשלמה/החלפה של לוחות אבן •   השלמת לוחות אבן באופן נקודתי עד 40 ס“מ
•  החלפת לוחות אבן או לוחות שיש פגועים כולל פירוק ועיגון מחדש
•   מילוי או חידוש של מישקים בין האריחים ומעל החזיתות - שימוש ברובה
•   מילוי ואיטום של פוגות בין האריחים עם תערובת סמנטית
•   חידוש ואיטום הפוגות בין האריחים עם דבק פוליאורתני

170-250 ש“ח עבור יחידה או 40-80 ש“ח עבור מ“רהמחיר משתנה בהתאם לסוג העבודה, כמות הלוחות שיש להשלים או לתקן, סוג החומרים שבוחרים וכדומה
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע אקרילי- העבודה כוללת יישום מריחת שכבת היסוד בתהליך מריחה או התזה30-50 ש“ח למ“ר
מחיר צביעת קירות חוץשימוש בצבע גמיש - העבודה מתבצעת מעל טיח או מעל בטון חשוף בתהליך מריחה או התזה50-70 ש“ח למ“ר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*לא מבצעים הדרכות בגובה

קבלנים בחריש

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בחריש? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בעומר

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בעומר? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בתל-אביב

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בתל-אביב? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים ביפו

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים ביפו? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בקריות

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בקריות? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בשוהם

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בשוהם? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם ”היחידה

קרא עוד »
קבלנים בגני תקווה

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בגני תקווה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם

קרא עוד »
קבלנים בגבעת שמואל

  מתחילים תהליך בניה או שיפוץ כללי? מחפשים קבלן מקצועי ורוצים לבצע מחקר שוק וסקר לגבי קבלנים בגבעת שמואל? הגעתם בדיוק למקום הנכון! המומחים מטעם

קרא עוד »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!